Pagina's

Zoeken in deze blog

dinsdag 12 oktober 2021

Samen Creatief #18

Hoi allemaal,

Bianca heeft net samen creatief #18 gegeven en wat een mooi doosje is het geworden. Bij dit doosje heb ik gewerkt met het paperpad Vintage Treasure van Craft O Clock.  Ik houdt er altijd wel van om zoiets dan meteen een doel te geven. Je zou het doosje bijvoorbeeld kunnen gebruiken voor foto's, maar ik heb iets anders bedacht. Wat nou als je hiervan een receptendoosje zou maken?



Dat heb ik gedaan en dat is aan de buitenkant meteen goed te zien. Ik heb de letters van het woord recepten uitgestanst en aan elkaar geplakt. Deze heb ik vervolgens rechtop gezet en vastgezet in de bloemen. 


De bloemen heb ik gemaakt van flowerfoam. Je kunt deze in de goede kleur kopen of bewerken met inkt. Als stans heb ik de Cherry blossom van Craft & You gebruikt. Als je deze stans bekijkt zie je dat je stans puntige bloembladeren heeft en dat mijn bloemen dat niet hebben. Ik wilde eens iets anders doen met dezelfde stans en heb daarom de puntjes eraf geknipt. Zo heb je een totaal andere bloem. 


De bladeren van de bloem komen uit het knipvellenboekje van Scrapboys. Het label komt uit het gebruikte paperpad. 


De buitenkant heb ik verder nog versiert met labeltjes. Deze labeltjes zijn gemaakt met een stans van StudioLight uit Jenine's Mindful Art Collectie en vervolgens gestanst uit een restje designpapier. 


Wanneer je het doosje openklapt zie je dit. Ook de binnenkant is bewerkt met het paperpad van Craft O Clock. 








Wanneer je de binnenkant van de voorkant bekijkt zie je dat alle vakjes een nummer hebben gekregen. Dit correspondeert met de inhoudsopgave die ook in het doosje zit geplakt. 


Hier kun je zien wat je in welk vakje kunt vinden. Zo zit het recept voor mokkataart in vakje 1 en moet je voor appeltaart in vakje 5 zijn.


In ieder vakje zit een label.
Deze labels hebben allemaal een pocket.
De labels zijn bewerkt met Nuvo Drops


In de pockets zit een klein briefje. Hierop vind je het recept.



Hier het beschreven recept zoals dat opgevouwen in de pocket zit.


En dat was mijn versie van de Samen Creatief #18.
Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren en nu snel doorhoppen naar Elly.


Veel Knutselplezier
Amber Creatief











 

18 opmerkingen:

  1. Leuk idee om er een receptenboek mee te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja zeg, jij hebt ook een hele mooie creatie gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuk idee om er een receptendoosje van te maken....zo gaaf gedaan....heel erg leuk!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook zo mooi! Leuk idee om er recepten in te bewaren!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt heel mooi Amber, en dit dsp ik hou ervan.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend mooi gedaan. Die bloemen zijn zo goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooie creatie !! Wat leuk dat je er recepten van erge lekkere dingen in hebt gedaan super. Groetjes , Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een supermooie, best wel romantische draai heb jij aan de Samen Creatief gegeven. Prchtige details!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuke creatie met de vintage labeltjes
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig ! De bloemen zijn heel mooi ! Zo leuk met die labels !
    Groeten,
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterend gemaakt, wat gaaf met al die heerlijke recepten....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. WoW dat is ook een idee…..ik ben er nog mee bezig maar nu ik dit allemaal zie weet ik het niet meer🤔🤨 prachtig…….

    BeantwoordenVerwijderen
  13. schitterende creatie heb je gemaakt super
    Groetjes Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi Amber. En wat een leuk idee met de recepten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat leuk om er een recepten "boekje" van te maken. Het resultaat is prachtig met die mooie bloemen.
    groetjes Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Zee kaart

  Hoi allemaal, Vandaag laat ik graag deze slimline kaart met zeethema zien. Hierbij heb ik gewerkt met het designpapier "Ocean calling...